Magnus Hård

Arbetat med idrottsmedicin för fotbollslag på elitnivå, hos Spårvägen, Nacka och Djurgården. Har även arbetat med Svensk Vattenpolo och Svensk friidrott. Där behandlade jag idrottsskador av olika slag; t.ex. muskelbristningar, stukade fötter samt knäskador och rehabilitering av dessa.

Boka Magnus

Leg. Naprapat

Telefon: 070-589 17 04

E-mail: magnus@arningerehab.se

Jag arbetar kontinuerligt med friskvård för personalen på Vattenfall sedan 15 år. Där behandlar jag kontorsskador, lägger upp rehabprogram och förebyggande träning för bl.a. ryggproblem, diskbråck och nack- och axelbesvär.

Har tidigare undervisat i anatomi, fysiologi och behandling av muskel- och ledbesvär på Axelsons Gymnastiska Institut under 15 år .

Utöver min naprapatutbildning  har jag vidareutbildat mig inom idrottsmedicin, nålbehandling mot smärta samt rehabilitering av ryggbesvär och diskbråck.

Jag har ett kontaktnät med läkare och andra vårdgivare som jag konsulterar kring klurigare patientfall.

Om du konsulterar mig så lägger vi upp en personlig behandlings- och rehabplan så att du får en hållbar långsiktig behandling.

Paula Olsson

  • Cert. diplomerad massageterapeut 2004

  • Cert. yogainstruktör,coreinstruktör 2006

  • Cert. zumbainstruktör 2011

  • Lic. personlig tränare 2013

Boka Paula

Massagegterapeut & PT

Telefon: 070-333 58 84

E-mail: paula@arningerehab.se

Jag har arbetat som massageterapeut sedan 2004 som egen,på olika spaanläggningar i Sverige samt på företag. Under tiden har jag vidareutbildat mig till lic.personlig tränare ,kostrådgivare samt gruppinstruktör inom yoga, coreträning, funktionell styrka och utomhusträning.

I botten är jag kock och arbetar med hälsofrämjande måltidsutveckling för barn i förskolan och i dagsläget kombinerar jag mina två yrken inom friskvård och måltid.

Det som driver mig är glädjen över att kunna hjälpa människor och ge dem verktyg till hur de ska kunna hålla sig friska och ta ansvar över sin egen hälsa! När jag ser en person jag har behandlat eller tränat kunnat visa att den har kontroll över kropp och själ och blivit besvärsfri och dessutom vet hur hen ska göra för att inte hamna i samma situation igen-då har jag uppnått mitt mål och får massor av kraft och glädje tillbaka!

Tillsammans tar vi fram en behandlingsplan efter dina förutsättningar samt smärtproblematik.

För att jag själv ska må bra och orka och för att säkerställa kvaliten i det jag gör så styrketränar jag samt yogar mycket,är ute i naturen samt lagar mycket mat med min familj och vänner.

Eva Ekelöf

Diplomerad massör

Hälsocoach

Kostrådgivare

Grupptränare

Massageterapeut

Boka Eva

Dipl. Massör

Telefon: 070-9259923

E-mail: eva@arningerehab.se

Jag är diplomerad massör, utbildad på Axelsons, där jag även utbildat mig till hälsocoach. Förutom massage har jag kostrådgivning samt coachande samtal där vi gemensamt hittar dina inre styrkor och sätter upp önskvärda och realistiska mål.

Ett stort sug efter att röra på mig har lett till mycket fysisk aktivitet för egen del där jag bl a varit ledare för gruppträning samt ställt upp i div. olika konditionstävlingar såsom

  • Lidingöloppet
  • Vasaloppet
  • Vätternrundan
  • Stockholm Triathlon
  • Tough Viking

Jag är 50+ men absolut inte klar med dessa små ”nöjen”. Nästa mål är Stockholm Marathon 2019.

Susanna Anderlind

  • Lic. Personlig Tränare (PT), 
  • Cert. i coreträning(bålträning) under, efter graviditet 
  • Friskvårdsterapeut,kostkonsult med KBT inriktning 

Boka Susanna

Lic. Personliga Tränare

Telefon: 073-9445020

E-mail: susanna@arningerehab.se

Jag är personlig tränare med fokus på att hjälpa mammor i alla åldrar och vare sig du fött ditt barn nyss eller för ett tag sen. Det här kan jag hjälpa dig med:

  • Coachning/rådgivning session till dig som är gravid och vill få hjälp med hur du tränar säkert och förebyggande
  • Träning efter förlossning
  • Mammamage eller putmage som inte verkar försvinna efter graviditet. Det kan vara att du har en magmuskeldelning som även heter rektus diastas som gör att det är svårt att återfå formen.  
  • Träningsinkontinens problem 
  • Hur du tränar säkert när du har symptom från livmoderframfall
  • Att komma igång med träning

Jag jobbar med hållning och andningsövningar som jag sedan integrerar i träningen 

Jag använder enkla redskap som gummiband och pilatesboll, hantlar och kroppsviktsövningar.  Det går bra att ta med din bebis. 

Varmt välkommen!